17 April 2007

Kaptanın Seyir Defteri

14 Nisan 2007

Sabah 9,00 da kızlar takımı olarak teknedeyiz, son hazırlıkları heyecanla tamamlıyoruz. Aramızdaki tek erkek, kaptan Serdar Çalışkan. 2007'nin bizim için ilk yarışı, hava açık ancak rüzgar deli, nereden estigi belli olmuyor. Start bir türlü verilemiyor. 8,18 lik kızımız Zigzag 351 nolu yelkenimizle Marmara'nın henüz yeterince kirlenmemiş sularında keyifle yol alıyor. Üzerindeki 7 kişinin çoşkusunu sanki farkında, heyecanla IRC 3 için çalan düdük sesiyle beraber, ileri atılıyor. 5 dakika içinde hakem komite botuyla şamandıra arasında hayali start çizgisine ulaşıyor. Fodepar düdüğüyle beraber moralleri bozmadan yarışa devam ediyoruz. Ne der Nemodaki şaşkın balık, just keep on swimming, keep on swimming....:)))

Yarışın 2.etabında Zigzag uzun bekleyişten sonra tekrar hazır, lacivert bayrak komite botunda göndere çekiliyor ve kronometreye basıyoruz. Nefeslerimizi tuttuyoruz, hatasız ve atik çıkış tek hedefimiz. 16.00 yı az geçerken dakikalar, iskelede Adalar sancakta Bostancı kıyıları sessizce bizi izliyor. Sanki heyecanımızı bizimle paylaşıyor ve destek oluyorlar. Güneş artık ısıtmıyor sanırım, fakat attığımız tramolalarda içimiz ısınırken bunu farkedemiyoruz. Her yaştan yelkene gönül vermiş 6 kadınız, az sayıda kadın Türk yelkencilerdeniz. Fiziksel gücümüzün dezavantajlarını, antremanlarla, zekayla, taktikle aşmaya çalışıyoruz. Kaptanın direktiflerini can kulağıyla dinliyor, beraber tek vücut olarak hareket etmenin önemini kavrıyoruz. Ve Marmaranın mavisinde düşen rüzgarla 17,53 sularında sessizce üçüncü olarak finiş hattını geçiyoruz.